Att reformera ett företag

Hösten för med sig förändringens vindar! September månad har börjat strålande med anlitandet av en proper mediebyrå och nu ska vi även reformera administrationen. Nästa steg på agendan för egen del är att googla kassaregister Göteborg på grund av förlegade ekonomimaskiner.

 Vi har sedan starten vid början av 2000-talet jobbat med i princip samma utrustning i ett decennium eller mer här på företaget. Att genomföra förändringar kan i många fall vara riskabelt, dyrt eller svårt och det är inte för inte som reformer för med sig en del försiktighet. Jag förstår att många av mina kollegor och styrelsemedlemmar varit vaksamma sedan tidigare och dragit sig för att genomföra helhetsförändringar. Jag kan räkna mig in i den skaran, även om jag är litet mer progressiv än övriga.

Men tiden för förändring har nu kommit och jag har under sommaren spenderat stunder åt att skissa på områden inom företaget som behöver förändras. Medan vi behöver expandera eller skära ned på vissa områden så behöver vi också förnya på andra ställen.

En av de mest alarmerande punkterna i vår organisation är våra ekonomimaskiner. Våra butikers kassaregister i Göteborg har sedan länge spelat ut sin roll och ständiga klagomål har varit på tapeten sedan fem år eller så tillbaka. Av någon outgrundlig anledning har ingen tagit tag i problemet, men efter att jag genom Google sökte på kassaregister Göteborg och fick tag på Joboffice så har det skett drastiska förändringar.

Äntligen är våra kära anställda ute i butikerna nöjda och jag har mycket att tacka Joboffice för det. Deras kassaregister funkar galant och för med sig en innovativitet som förhoppningsvis kommer att förmå oss att fokusera på andra punkter.

Joboffice har sedan tidigare haft ett gott rykte och jag kan nog med säkerhet säga att deras kassaregister är bäst i Göteborg, om inte i hela Sverige. Som chef över ett större företag kan jag definitivt ställa mig bakom Joboffice och deras produkter, då jag ser dem som lösningsexperter när det kommer till system till kassahantering.

9 sep 2015